Koncert: Mark Knopfler

 2008.05.14. 16:30





Mark Knopfler koncerten jártam hétfő este, jól éreztem magam de sajna nem voltam nagyon elragadtatva. És bár nagyon jól játszott, de mégse kerül be a Top 5-ös listámra. Mondjuk megfogadtam, hogy soha többé nem bízom apámra a jegyvásárlást. Lehet ha küzdőtéren állok, jobban élveztem volna. Meg talán a fotóim is jobban sikerülnek....



Senki nem vitatja, hogy Mark Knopfler rendkívül tehetséges, de valamit veszített a bájából. Kicsit lehangolónak tartottam azt, hogy a közönségével abszolút nem kommunikált. Ott állt a színpadon, játszott és kb ennyi. Persze vannak emberek akinek ez bőven elég, de számomra nem igazán teremtett jó hangulatot, még egy szimpla "Good evening Budapest"-re se tellett tőle! Olyan érzés volt, mintha unná az egészet, csak túl akar lenni rajta. Mondjuk, hogy ő is csak ember és öregszik, de ez egy előadónál, nem szabadna , hogy ennyire meglátszon.


Gitározni viszont tud. Maroknyi zenekarával, szinte tökéletesen hozták a dalok minőségét, persze néhol kisebb nagyobb solo részekkel. A hegedűtől a zongoráig volt ott minden. Bizonyos tagok akár háromnál több hangszeren is játszottak, és le a kalappal.
Énekhengja viszont nagyon furcsa. Illetve nem is a hangja, hanem a stílusa. Mert még az album felvételeken esetleg leharapja a szavak végét, az előadáson, már kb a mondat közepéig se jutott el. Hozzáteszem, hogy a koncert elején olyan pocsék volt a hangosítás, hogy szinte észre se lehetett venni, hogy énekel. Szerencsére ezt a problémát megoldották.

A dalok nagyon jól voltak összeválogatva. Előkerültek a régi bevált Dire Straits klasszikusok is.
A 3 legeslegkedvencebb dalom (Why Aye Man, What it is, Sailing to Philadelphia) rögtön az elején szólt. Nem sokkal késöbb követte ezt a "Romeo and Juliet"- megjegyzem ha nem játszotta volna, össze törte volna a szívem. Mindenki nagyon boldog volt mikor a "Sultans of Swing"-be kezdett bele. De volt még persze "Brothers in Arms" és "Boom like that"-is.
A koncertjeit mindig a "Local hero Wild theme" nyulfaroknyi filmzenéjével zárja..... érdekes a filmre szinte senki se emlékszik:)

Címkék: zene kultúra koncert

A bejegyzés trackback címe:

https://poprocks.blog.hu/api/trackback/id/tr27468558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LeslieJThorn 2008.05.15. 12:14:11

Boom Like That nem volt... bocs.

poprocks 2008.05.15. 15:04:32

Köszönöm a hozzászólást én kevertem össze...

2008.05.16. 09:05:43

sztem kicsit elfáradt, befeléforduló bácsi már, de minimum 10 éve ezt érzem.

talán nem stadionokban kellene zenélnie, hanem valami kisebb/meghittebb helyeken.

ja és ha szabad megjegyeznem, sztem azt hogy "Senki nem vitatja, hogy Mark Knopfler rendkívül tehetséges" nem biztos h. ildomos leírni, mert ez asszem annyira triviális, talán ha egy kezdő zenészről írunk ilyet az elmegy ;)

de amúgy kösz a postot, sajnos nem voltam ott, de kb ilyenre számítottam...

~Alice~ · http://dailyoutfitplans.tumblr.com 2008.05.16. 11:46:19

főnököm is volt a koncin, megmutattam neki, amit írtál, és maximálisan egyetértett veled. :) (én meg szereztem nála egy jó pontot az élménybeszámolód segítségével... :)

Nausicaa 2008.05.16. 23:54:41

Hali,én is ott voltam, nekem az is elég volt,hogy 10 M közelségben csápolhattam és láthattam. Az,hogy nem kommunikált, aki ismeri,a kocertjeit, tudja hogy többnyire elit klubokban játszik, ott sem történik ilyesmi.
Én azért még egyszer visszajöttem volna, a közönség ugyanis fergetes volt, nem rajtunk múlott.
Kis hiányérzetem is volt,mert egy Money for nothing belefért volna (az egyik dal majdnem úgy indult)

Az antikoncert-unalmast pedig Mike Oldfield 99-es Kisstadion beli leszereplése kapcsán letette már,mint névjegyet, ne legyen hát okunk panaszra.

poprocks 2008.05.17. 07:40:56

Nausicaa: Mike Oldfield koncertjén sikerült nekem is ott lennem... emlékezetes pont maradt az életemben.
Mondjuk én már magam mögött tudhatok 2 másik Knopfler koncertet (ami nem Mo-on volt) és sokkal jobban bedobta magát.
Persze akinek volt szerencséje a küzdőtéren állni, az gondolom jobban bulizott mint én:)
"Money for nothing"-igen megkoronázta volna az estét!

Alice: Örülök, hogy egy véleményen vagyunk, biztos jó a főnököd izlése:)
Ne tanuld halálra magad azért!

Billy: Igen, a nagy stadionokat tényleg nem neki találták ki. Láttam egyszer ahol egy egész kis helyen játszott, és sokkal szabadabban mozgott.
Hogyan jellemznéd, hogy ne legyen triviális? mert tényleg nagyon tehetséges:) Mondjuk: Knopfler az ujjaival az egekbe emeli a gitár szédületes hangjait?:)

süti beállítások módosítása