2 hete Londonban jártam, leánybúcsún. Nem az volt az első alkalom, hogy a britt fővárosban jártam, és bevallom nem a kedvenc helyem a világon. De sokat segített, hogy 4 napig csak egyedül voltam, és felvedezhettem a nekem igazán tetsző helyeket anélkül, hogy bárkihez alkalmazkodnom kellett volna.

Korai járatot választottam, hogy minél több időm legyen várostnézni. De ez a dolog több pontban bukott. Ha valaha Wizzair-el repültök, akkor a jegyvásárlás végén a transzfer ajánlatot SOSE fogadjátok el!!!!!! Luton-ról 10 percenként indul menetrendszerinti buszjárat a belvárosba. A Wizzair transzfer szinte csak magyarokat szedett össze, akik így elég tehetetlenül álltunk a reptéren, mivel semmi nem jelezte, hogy honann indul a buszunk. Én már majdnem felszálltam egy helyi buszra mikor (sajnos) megerkezett a transzfer, magyar soförrel. Mire összeszedtük az embereket eltelt 45 perc, én már kezdtem egy kicsit kiborulni. És miután sikerült elindulnunk a kedves buszvezető bácsi ELTÉVEDT!!!!!!!!!!!! De legalább megcsodálhattam London suburbiáját, és olyan helyekre is eljutottam amikről álmodni se mertem. Amint megláttam egy vonatállomást azonal elhagytam a járművet amiben akkor már több, mint 3 órája csücsültem. Na így sikerült fél napot elcseszni..amúgy az ajándékba vitt kristály virágokat sikerült nem eltörnöm ezért rendkívül büszke voltam magamra.

Elvonszoltam magam a szállodáig, mely a város Paddington nevü környékén található.  Teljesen jó helyen, több metróvonal is található erre, illetve buszal kb 15 perc alatt a belváros kellős közepén voltam. A szalloda semmi extra, kb ennyit is vártam tőle. Norfolk Towers Hotel, 3 csillagos létesítmény, kb 30 Fontos szobaárakkal (persze csak ha előre lefoglalod).. iszonyatosan kicsi szobákal..viszont legalább tiszta!

Mivel aznapra már semmi komolyabb programban nem akartam résztvenni, illetve esti evés-ivás program volt a láthatáron, ezért a vásárlás funkciót választottam.  Mivel a szállodám egy köpésre volt az Oxford street-től (eleg jó kis bevásárló utca) ezért logikus döntésnek tünt. Ezel egyidőben a Marble Arch-tól elsétáltam a Piccadilly circus-ig, majd onnan bejártam a Sohot és visszaindultam a szállóba. Aki járt már Londonban az tudja, hogy ez nem olyan kis táv. Az angol kreatívitás engem teljesen le tud nyűgözni..lehet ezért nem kedvelem őket annyira, kicsit irigy vagyok rájuk. Minden kirakat tökéletesen berendezve, illetve minden boltnak saját stílusa van. Nem egymást koppintják, hanem, mindegyik saját egyediségével próbál helytállni a piacon. Illetve szeretném ha a budapesti kocsmákat is muskátlik díszítenék!:) Illetve az Oxford circus-nál található több emeletes Top Shop üzletben, a lányok számára ingyenesen igénybevehetó stylist szolgáltatás, illetve fodrászat és körmös is működik..HOPPÁ:)

Aznap délután sikerült találkoznom az ifjú párral, akik el akartak engem vinni egy curry vacsorára, de mivel allergiás vagyok a fűszerre ezért maradtunk a jó öreg bbq-nál. Ott is divat régi épületeket kocsmának átalakítani, melyek félig-meddig nyitott és zárt légkörben helyezkednek el. Legtöbbször tartozik hozzá egy kinti grill sütögetős rész, illetve egy sima bár meg egy koktélos pult. Muffinok és szendvicseket szinte mindenhol lehet kapni, egy sör ára kb 3 font, egy koktél 9 font.

Szombat:

Ha szombat akkor Portobello road Notting Hill. Ezen a híres nevezetes piacon órákat lehet eltölteni, a hatalmas tömeg és a sok látnivaló miatt. Amúgy ne keresd a filmből híres kék ajtót, mert elárvereztés és egy fekete ajtó váltotta fel. A paic állitólag a világ legnagyobb antik piaca , melyet a vége fele, egy farmers market, és 1-2 hippi és divat árus vált fel. Az odafele vezető úton pedig vintage rock pólókat áruló üzletek, illetve divat boltok melyek tele vannak az ott vásárló "celebek" fotóival. Akik szeretik a gourmet vagy organikus ételeket azok is jól járnak, rengeteg pékség illetve étkező található erre csak tudjon az ember választani.

A leány és legény búcsú, melyek a kedves ausztrál pár egyben tartott Clapham Common veü környéken került megrendezésre. Viszonlylag olcsóbb, mint a belváros, és minden ház aljában egy pub-étterem v. szórakozóhely található. Ennek köszönhetően elég jól sikerült a kocsmatúra, és este 7-re a vőlegény elég rossz színben festett. A bulit egy Inferno's nevü szórakozóhelyen sikerült zárni. A belépő 10 Font, az italok jóval drágábbak, mint kint.  80as-90es évek zenéje szóét, és olyan éjfél körül teljesen tele lett. A hangulat se volt rossz, Take That-never forget c dalának a srácok örültek a legjobban:)

Vasárnap:

5 órát aludtam és ha már itt vagyok kevés kultúr programot is be kéne iktatni, gondolom. Az angol időjárás aznapra nem hazudtolta meg magát, és szakadt ömlött zuhogott az eső. Azzal nyugtatam magam, hogy már jártam itt és nem maradok le sok mindenről. Illetve, hogy még könnyebb legyen a helyzet, az engem érintő vasútvonalakat aznap karban tartották. Ezért lustság miatt befizettem magam a Big Bus Company túrájára 20 Fontért egész nap járhattam (volna) velük a várost. Hiba csak ott volt, hogy se a cég nem valami összeszervezett illetve vasárnaphoz képest elég nagy dugó volt, így legtöbbször én is csak gyalog jártam (ekkor szembe jutott, hogy miért nem kedvelem Londont).

Ebbe a pár órába belefért a Tate modern, a London Eye mellett található  Dali és filmmúzeum, átrohantam a speakers corneren, a Wicked c. musical megtekintése és az éjszakai fotózást a szakadó eső miatt a "Dark Knight" váltotta fel.

Ha Londonban jársz, szereted a giccset, és az időd is engedi akkor a West End-en nézz meg egy musicalt. Felejthetetlen élmény lesz:)

Biztos 1000 dolgot kihagytam amit el szerettem volna mondani de "röviden" ennyi:)

Címkék: london utazas

A bejegyzés trackback címe:

https://poprocks.blog.hu/api/trackback/id/tr48617050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása